fbpx

Cel mai important proiect românesc de investiții strategice în infrastructura de transport al gazelor naturale, gazoductul BRUA (faza 1) realizat de SNTGN Transgaz, a fost inaugurat astăzi în prezența președintelui României, Klaus Iohannis, și a premierului Ludovic Orban.

Acest nou gazoduct face parte dintr-un proiect mai amplu – Coridorul Vertical – care vizează diversificarea rutelor de transport gaze naturale din regiunea Mării Caspice înspre Europa Centrală. Denumirea BRUA vine de la inițialele statelor implicate în proiect: Bulgaria, România, Ungaria, Austria. Comisia Europeană a finanțat cu circa 179 milioane de euro construcția fazei 1 a BRUA pe teritoriul României.

BRUA este o etapă esențială pentru securitatea energetică a României și în zona Mării Negre, dar și a Europei. Prin conectarea acestei conducte la Coridorul Vertical, „prin materializările exploatărilor offshore din Marea Neagră, care sper să debuteze cât mai curând, România are atuuri veritabile pentru a deveni un important jucător în regiune pe piața gazelor”, a declarat, la evenimentul de lansare, președintele Klaus Iohannis.

„Fondurile investite în infrastructura de gaze naturale vor genera mai mult decât o poziționare competitivă a României pe piețele de profil sau o reafirmare a credibilității țării noastre ca partener etalon pentru creșterea securității energetice în întreaga regiune. Aprovizionarea cu gaze naturale din noi surse va satisface mai bine cererea pe piața internă și va conduce la un nivel sporit de predictibilitate și securitate în aprovizionare pentru consumatorii din România”, a punctat președintele României.

La rândul său, premierul Ludovic Orban a declarat că aceasta este „o investiție extrem de importantă nu doar pentru România, ci și pentru Europa”. România și-a îndeplinit obligațiile asumate față de partenerii europeni, însă pentru finalizarea BRUA, mai sunt necesare lucruri care depind de partenerii bulgari și ungari. „Suntem încredințați că până la urmă o politică stabilită la nivel european va fi pusă în practică de toți partenerii noștri de la nivel european”, a subliniat premierul.

Iată câteva cifre cheie ale acestui proiect uriaș de infrastructură:

• Investiție de peste 420 milioane de euro, din care 179 milioane euro (circa 40%) reprezintă bani europeni nerambursabili;
Peste 2 ani de proiectare la cele mai înalte standarde tehnice și 30 de luni de execuție;
• Proiectul BRUA (faza 1) a constat în construirea unei conducte noi de transport al gazelor pe direcţia Podişor-Corbu-Hurezani-Haţeg-Recaş, cu o lungime de aproximativ 479 km;
• Identificarea a peste 22.500 de proprietari din cele 11 județe ale țării traversate de conductă, din regiuni geografice diferite;
peste 500-600 de salariați de la Transgaz implicați în proiect;
• Conducta BRUA traversează munții Carpați la o altitudine de peste 1.700 metri.
3 stații de comprimare – SCG Podișor, SCG Bibești, SCG Jupa – fiecare stație fiind echipată cu câte două agregate de comprimare (unul în funcțiune, unul în rezervă), cu posibilitatea de asigurare a fluxului bidirecțional de gaze naturale;
• În faza a 2-a a proiectului, va fi construită o conductă între Recaș și SMG Horia, în lungime de aproximativ 50 km, conform datelor Transgaz;
• Capacitate de transport bidirecțional de 1,5 miliarde metri cubi / an pe relația cu Bulgaria, respectiv de 1,75 miliarde metri cubi/an pe relația cu Ungaria. În faza a doua, pe direcția cu Ungaria capacitatea ar urma să crească la 4,4 mld mc/an.
Statul român, prin Ministerul Economiei, deţine 58,5% din acţiunile Transgaz, iar restul sunt tranzacţionate pe bursă.

Răspunderea pentru întregul conținut și toate analizele, ideile și opiniile exprimate, în integralitatea lor, în articolele publicate pe platforma em360.ro revin în exclusivitate autorilor semnatari și nu implică platforma em360, ONG Big Dream Media, sau SC PhotoMedia Em360 Srl în niciun fel.
Share.

Comentariul tau