Vă întrebați care e legătura dintre portul Constanța și pirateria din proximitatea coastelor somaleze? Mai întâi CLICK, PLAY și veți înțelege imediat (și imediat după CLICK dați un SUBSCRIBE la canalul nostru de Youtube + Like paginii de FB)! Găsiți linkurile și aici, în josul paginii.
DECI: Care e legătura dintre portul Constanța și pirații somalezi? Legături ar fi mai multe – prima e însă indiferența cu care e tratată o problemă uriașă.
La capitolul infrastructură vorbim aproape exclusiv despre autostrăzi și uităm să vorbim și să acționăm referitor la, posibil și probabil, cel mai important as din mânecă: portul Constanța.
Iată de ce portul e f important:
Portul constănțean nu e Rotterdam, dar ar putea să devină un player cu adevărat important dacă investițiile ar afi încurajate. Are o capacitate de operare anuală de aproximativ 120 milioane tone, fiind deservit de 156 de dane, din care 140 sunt operaționale. Lungimea totală a cheurilor este de 29,83 km, iar adâncimile variază între 7 și 19 m. Aceste caracteristici sunt comparabile cu cele oferite de către cele mai importante porturi europene și internaționale, permițând accesul tancurilor cu capacitatea de 165.000 dwt. și a vrachierelor cu capacitatea de 220.000 dwt. Se zgărie vecinii noștri bulgari pe ochi când se uită la Varna și văd că e o piscină pentru copii în comparație cu CT (de aia și descarcă de multe ori în larg pe vase mai mici, pt ca cele mari nu intră în port).
După maximele de trafic și rulaj atinse în perioada 2007-2008, activitatea portuară din Constanta a fost sever afectată de criza economică, dar la nivelul anului 2018 a înregistrat un volum de mărfuri de 61 milioane de tone, un nivel asemănător celor de dinainte de criză. Adică raportat la suprafață, Constanța face jumate din volumul Rotterdamului. Raportul direct real ne arată că face de 8 ori mai puțin, dar dacă introducem suprafața, dacă CT ar dubla capacitatea ar egala (repet- raportat la suprafata disponibila) performantele Rotterdam. Mda… Rotterdam-ul bifează 470 mil. to. pe an, cel putin.
In final, v-as mai spune că portul Constanta stă ceva mai bine la container shipping si cereale, dar ceva mai prost la partea de uleiuri minerale si țiței. Niște investiții serioase aici, ne-ar repune pe hartă și ne-ar transforam într-un adevărat player. Go!
#EM360
CLICK & SUBSCRIBE LA CANALUL EM360 de YOUTUBE
LIKE & SHARE: PAGINA DE FACEBOOK EM360