fbpx

FORD MUSTANG

DESCRIERE si ISTORIC

E vorba despre un Ford Mustang GT, 3.7 din 2014, este al meu si a venit momentul sa-i bucure si pe altii. A sosit un frate mai mare, cu nume de dinozaur, care ma face sa nu mai prea am timp de calut; si e pacat sa stea. E inmatriculata si gata de drum, dar se da fara numarul de inmatriculare pe care il pastrez.

Masina este importata din SUA. A fost produsa in 2014. In urma unei avarii de grindina (aproape insesizabila) a fost vanduta, realtiv repede, de proprietarul american initial, catre un dealer texan, apoi la export, in Europa, in septembrie 2015, unde i s-a facut si omologarea europeana. «Amintesc de omologarea europeana, pe care o are – deci e totul ok si la RAR si prin alte parti, pentru ca Ford Europe a inceput vanzarea directa a modelelor Mustang in Europa, omolgandu-le automat, in serie, abia din 2015. Practic, orice model de dinainte de 2015 necesita omologarea pe care o face proprietarul care o importa, pentru afi inmatriculabila.»

Masina a ajuns in Germania, via un importator din Lituania. Deci prima statie in Europa a fost Lituania. Proprietarul nr.2, neamtul, a folosit-o putin, sub 9 luni. Din Lituania, apoi Germania, in martie 2016, a fost cumparata si adusa in Romania de un prieten. Pentru el. In iunie 2021, la 90k KM am cumparat-o eu de la amicul meu. De atunci e la mine. Are acum 107k KM si merge minunat, e ingirjita bine pentru varsta pe care o are si e tinuta in garaj. KM sunt reali si verificabili (vezi raport inspector auto + carvertical). Cutie automata, 6 trepte, cu optiune de schimbare manuala, in modul sport. Inmatricularea initiala, in SUA, a fost in Texas, motiv pentru care are un limitator electronic de viteza. La 95-100 de mile pe ora (in jur de 160/165 kmh) i se taie alimentarea. Nici amicul meu, de la care am luat-o, nici eu nu i-am scos limitatorul. Poate fi scos, dar nu m-a interesat sa o transform intr-un pericol pe 4 roti. Top speed e, in regim fara limitare 250 kmh, dar, repet, eu nu as avea curaj sa trec cu ea de limitatorul deja existent si nici nu vad sensul, mai ales pe drumurile din Romania.

Are bodykit Shelby original, asa a venit din State, din fabrica. E unicat in Romania, in Europa au venit, cica, vreo 6-7, asa. Bodykit-ul Shelby se refera la capota (gurile de aspiratie) si aripile fata spate sensibil mai proemintente. De asemenea stopurile din spate sunt LED, cu animatie dinamica.

Masina nu e greu de stapanit, se conduce foarte fain si la drum lung, iar ESP-ul isi face foarte bine treaba. Sta si in curbe exeplar, dar trebuie sa intelegi ca e tractiune spate 100% si sa stii sa o duci, sa o tii, sa o calci. Dar, daca vreti sa va distrati fara ESP (e foarte tare, e fun fara – dar nu recomand pe carosabil umed…) trebuie fie sa va pricepeti si fie sa va asumati ca o dati de pereti, ca e argint viu si ii fuge spatele imediat, fie o luati usor si invatati sa o stapaniti. Dar pe scurt, nu recomand scoaterea ESP-ului la o americana cu tractiune spate, de peste 300 CP, care scoate suta in 6 secunde si care va poate rupe aderenta pe manual si intre a 3a si a 4a, daca o piscati.

Am verificat geometria constant, la fiecare schimb de cauciucuri vara iarna, rezultatul a fost impecabil de fiecare data.

Mie, masina asta imi smulge un zambet de fiecare data cand sunt la volan. E super fun.

Masina se da, as it is, fara garantie, e din 2014, totusi. What you see is what you get. Nu are vicii ascunse, nu are niciun fel de probleme sau secrete despre care sa nu vorbesc aici, e in regula, per total, dar nu mai e noua, evident. Si, ca orice masina de 8-9 ani vechime, are nevoie de ingrijirea specifica, diferita fata de o masina noua, cu 0km. Dar, cumparati o masina SH, de 100K km si aproape 9 ani vechime, fara garantie.

E o masina foarte robusta, cu garda la sol generoasa, cu care nu aveti probleme de atins carosabilul pe denivelari, gropi sau macadam. Dar grija la jantele de 19 si cauciucurile cu talon sport. De exemplu, in echiparea de iarna, n-ati avea probleme pe macadam. In echiparea de vara, suspensia fiind tare, cam simtiti drumul. Nu e un model sport, in sensul adevarat al cuvantului, no way, e un GT cinstit.

Starea de functionare e una corecta, buna (imi e teama sa spun chiar foarte buna – ca sa nu-mi sara carcotasii in cap – pana la urma are o varsta).

La pret nu se aplica TVA, e inmatriculata pe persoana fizica.

INFORMATII SUPLIMENTARE IMPORTANTE

GPL

Primul proprietar european i-a montat, in Germania, o instalatie italiana profesionista, de racing, pe GPL, marca BRC cu rezervor de aprox 50L (valoare +3.000 Euro). Instalatia nu ii afecteaza puterea, are (aparent, pe hartie) cativa cai in plus, chiar – nu sunt sigur ca e asa, dar oricum nu are deficit de putere. Nu pot da un verdict 100%, pentru ca eu nu am prea folosit-o pe GPL, recunosc. Dar dat fiind consumul de 16-17L/100km pe benzina, este o solutie pentru dublarea range-ului in deplasari mai lungi, dar si pentru injumatatirea costului de deplasare (consuma la fel si pe GPL, dar litrul de gaz e la jumate). Repet, dupa ce i-am facut revizia la instalatie, am folosit-o doar vreo 5-6 plinuri pe GPL. Instalatia necesita revizia anuala pe care nu i-am mai facut-o in acest an, nu o folosesc acum. Comutarea e electronica, automata sau manuala, la buton, din cockpit. Instalatia merge brici, nu exista probleme, necesita doar vizita pentru stampila de verificare si revizie (se face annual la GPL).

https://brc.it/en/products/

REVIZII

Toate reviziile si lucrarile sunt facute la MUSTANG GARAGE, in Bucuresti, service pe care il recomand cu multa caldura si pentru mai departe. I-am facut o revizie totala cand am luat-o, in iunie 2021. Apoi cele anuale 2022 si 2023. Urmatoarea revizie: martie 2024.

IMPOZIT

Impozitul, in Bucuresti S1, pt 3726 cmc, este de 5.900 Lei/an. Este platit integral pentru 2023.

CONSUM

Consumul nu e pentru fanii lui Greta Thunberg sau trotinetisti. Il redau din experienta mea, din ultimii 2 ani. In oras, cam 17. La drum intins, intre 16 si 21, depinde mult de stilul de condus. Indiferent de ce spune fisa tehnica, care indica mai putin. No way. Pe GPL, cam la fel, desi nu m-am dus mult si nu am referinte ca la benzina (doar ca e costul la jumate).

ASIGURARI

Masina NU a avut niciun incident sau accident de cand e la mine (in afara de o pana de cauciuc si o zgarietura pe care o descriu mai jos). A avut asigurare CASCO in tot acest timp. A avut, de fapt, de cand a fost adusa in RO. Cost RCA 2.200 LEI pe an. Cost CASCO 1.000 – 1.200 EURO pe an.

JANTE si CAUCIUCURI

Impreuna cu masina se dau 3 seturi de jante, toate din aliaj in 5 spite + 3 seturi de cauciucuri.

Masina vine acum in echiparea de vara, cu JANTE de 19 STR MUSTANG si cauciucuri MICHELIN PILOT SPORT, puse de mine, noi, acum 2 ani. Mai au 2 ani in fata. La Autosoft, la hotelul de roti, sunt jantele de iarna, Mustang, negre originale, de 17, cu tot cu cauciucuri luate in nov. 2021 de mine, de iarna, Michelin W-Alpin Sport. Mai duc si acestea 2 sezoane. Mai dau si inca un set original de jante Mustang, de 17, dar cauciucurile nu mai sunt noi, mai duc, dar nu le-as recomanda, nu-mi dau seama ce aderenta mai au dupa ce au stat in ultimii 3-4 ani pe margine. Pe acestea, ultimele, nu le am folosit pe masina niciodata. Le dau cum le-am luat.

FOLIE VINIL PROTECTIE

Masina are folie ORACAL DARK GREY, fix in culoarea originala a masinii, pe care am pus-o eu, dupa ce am cumparat-o, pentru protectie. Are folie transparenta si pe faruri. Investitie 1.700 Euro.

FRANE si ETRIERE

Kit nou de frane (original), discuri si placute Mustang, aduse din state si inlocuite de mine cand am cumparat-o, la 91k-92k KM, in vara lui 2021.

ALTE LUCRARI

Stergatoare de parbriz noi, la cele vechi nu mai ducea guma. Rulmenti si etriere noi, puse la Mustang Garage in Bucuresti, la inceput de 2023. Piesele sunt foarte rezonabile ca pret, sunt la nivel de Dacia-Renault, doar ca vin greu, ce-I drept, din State. Deci, desi costul pieselor e foarte rezonabil, cum e si manopera la Mustang Garage, in Bucuresti, daca comandati ceva, trebuie sa va inarmati cu rabdare vreo 2-3 saptamani pana sosesc.

FARURI SI STOPURI

Le-am comandat din State, in 2021, au venit, am platit mai mult pe transport si vama decat pe ele, nu le-am montat, sunt in cutie inca. Nu le-am montat pentru ca nu a mai fost nevoie, au iesit impecabil la un polish facut atunci cand am cumparat-o.

Masina are, din 2019, stopuri LED, cu animatie dinamica pe semnalizare, de generatie mai noua decat masina.

AUDIO & INFOTAINMENT (upgrade total, circa 2.000 Euro)

In toamna anului 2022 i-am schimbat tot sistemul audio cu un Kit semi-pro de la AUDISON. Toate boxele, fata, lateral, spate, subwoofer si amplificator + dash-cam (1GB / ca. 30 de min) + gps unit + touchscreen integrat cu screen Lenovo, special pentru Mustang, legat la unitatea centrala a masinii (after market, third party: nu e Ford, dar e facut pt Mustang 2014) . Are Navi nativ, dar merge si cu Android Auto si cu Apple Car Play, desi nu sunt incantate de cum traduce rezolutia pe Android Auto; pe Apple Car pare-se ca e bine. Recomand inlocuirea microfonului integrat cu unul extern, cei care s-au ocupat de masina fac asta gratuit (mai putin manopera), eu nu am avut timp sa-l schimb. La viteza se vorbeste greu la telefon cu micorfonul integrat in consola centrala cu touch.

Are senzori de parcare si camera video, cuplata la marsarier, dar e orientativa, camera fiind aftermarket, nu respecta total gabaritul masinii. E foarte utila, cu rezolutie super, dar grija mare ca nu puteti fara oglinzi laterale, o sa vedeti mai jos.

ISTORIC AVARII si PROBLEME

Arasez si un raport CAR VERTICAL + INSPRCTOR AUTO – dar pe care vreau sa le explic.

(x) De cand e la mine nu a avut accidente sau incidente. Dar, precizez, ca sa fie clar, ca NU a fost condusa de o batranica, duminica, la cumparaturi. :)))) – poate din cauza consumului… 😉

(x) Parbrizul are o ciupitura mica, asa am luat-o, nu se vede, nu deranjeaza, nici nu s-a extins.

(x) La portbagaj in spate, i-a sarit un clips de plastic, care trebuie cumparat ca sa fixeze mai bine masca de plastic din spatele stopurilor.

(x) Aripa stanga spate are o mica julitura facuta de mine, e si folia Oracal usor zgariata/ciupita acolo. In saptamana in care am scos-o de la infoliat, am reusit performanta teribila de a o freca in parcarea subterana de la Mall Baneasa, in timp ce parcam, frecand-o de un pilon de beton (oglinzi laterale aburite, ploua tare afara si s-au aburit putin in parcare, iar eu m-am bazat pe camera spate. E insesizabil daca nu te uiti direct acolo. Mi-a fost groaza sa o duc, asa am umblat cu ea de atunci.

(x) De cand am schimbat toamna trecuta tot sistemul audio si infotainment, uneori senzorii (chiar daca indica corect) piuie si tiuie inca de la cuplarea marsarierului. Deci nu doar in proximitate. Ii mai are si pe cei originali care indica si ei pe un alt afisaj dedicat, proximitatea. Eu ma refer la cei care au venit cu camera video, aftermarket.

(x) Capota motorului necesita reglaj la fiecare revizie (habar n-am, poate chiar mai des). De la vibratii, tampoanele de sub capota se pot desuruba usor, iar capota fiind foarte mare si grea, avand si gurile de air-intake pe ea, poate sa permita intrarea de aer. Se poate intampla la viteze mari, mai ales cu vant din fata (150-160kmh). Atunci e un moment in care pot sa apara vibratii ale capotei. Caz in care necesita reglaj. Mi s-a intamplat o data, asa ca mentionez situatia.  Mi s-a parut tare aiurea, chiar m-am necajit si speriat, dar m-au linistit toti (de la alti proprietari de Mustang, pana la mecanicii de la Mustang Garage), spunand ca asta e o boala a ei. S-a intamplat o data si nu a reaparut de la utlimul reglaj de capota facut la revizia de anul acesta.

(x) Franele, sunt standard, chiar daca originale, de Mustang, dar nu sunt de racing. Asta inseamna ca la condus sportiv, daca trageti tare de masina, poate sa apara un fading pe care nu-l veti resimti niciodata, atat de repede, la modelele sport nemtesti. Fading-ul se poate traduce si printr-un usor impins inapoi al pedalei, pe care il veti putea simti in picior. Nu se pune problema sa nu opreasca, or isa nu va puteti baza pe frane, franele sunt super ok si reactioneaza bine dar, din nou, vand o masina SH si e normal sa mentionez tot si sa suflu si in iaurt. Eu un GT – dupa cum am mai tot spus, nu un model sport, de racing. E un everyday car, pana la urma. Acestea fiind spuse, dincolo de aceasta mentiune, pot spune cu mana pe inima ca masina opreste impecabil. Totusi, nu cred ca ar strica deloc daca ar veni, data fiind puterea, cu discuri ventilate si mai mari, direct din fabrica. Pentru un  Gran Turism, cu patru locuri, cu garda la sol generoasa, toate bune – daca vreti cu ea pe circuit, mai aveti de investit, ca e de strada nu de Nuerburgring.

Iata incidentele si inainte de a o cumpara eu, pana sa ajunga la mine:

(x) Grindina din State, mai 2015, despre care am scris mai sus.

(x) A avut o mica iesire in decor in Lituania, care a sifonat-o si care a dus costurile de reparatie spre 10.000 Euro pentru ca asiguratorul a fost de acord sa inlocuiasca piesele de caroserie (aripa spate care vine pe deauspra usii pana la aripa din fata + usa. Pe mine nu m-a deranjat, am explorat la momentul achizitiei situatia ca sa aflu de ce dauna a fost asa mare. Importul pieselor, vama si faptul ca in loc sa repare, cumva, asiguratorul a fost convins sa inlocuiasca tot. Inteleg ca reparatia a fost facuta in Germania, dar nu am acte pentru asta. Nu a existat avarie de sasiu sau geometrie, lucru verificabil. Ca altfel nu o luam nici eu acum 2 ani. E o galusca greu de inghitit, daca te uiti pe rapoartele de asigurare, dar devine de inteles daca urmaresti povestea.

(x) Apoi, dupa ce a ajuns la amicul meu, in Romania, masina a avut 4 reparatii facute pe CASCO. 3 incidente minore, de trafic, in Bucuresti si Corbeanca, tamponare, zgarietura, frecat parcare, care toate au necesitat doar interventii insignifiante la nivel de tinichigerie/vopsitorie – reiese si din pretul afisat de rapoarte. Doar la al patrulea incident costul a fost mai mare pentru ca Mustangul a fost atins de o masina, la o trecere de pietoni din Corbeanca,  in stopul din spate dreapta, spargandu-l; plus avarie aripa dreapta spate. A fost un momentul in care pe langa lucrarea de vopsitorie, in 2019, i-au fost inlocuite stopurile spate (ambele, desi doar unul era avariat) cu unele noi, de generatie mai noua, cu LED si animatie dinamica.

(x) KM reali sunt cei de pe masina si care apar pana la urma si in rapoarte, dar exista doua erori de inregistrare (s-au trecut mile in loc de KM in 2016) si o eroare materiala la inregistrare in 2017, ambele corectate de la urmatoarele intrari, din 2017, de cand kilometrajul a si “sarit” din nou la cel real. Masina afiseaza si mile si KM, la distanta rulata, acesta fiind motivul.

Asta e tot – am vrut sa existe transparenta absolut totala, chiar daca, probabil, multi nu asa ar decide sa vanda o masina, care e si rara si faina si in stare sigura si buna de functionare. Dar, pentru mine, nu exista alta cale, asa mi se pare normal si corect. Cumparati o masina SH, fara vicii ascunse si fara probleme de functionare sau siguranta, dar e what you see is what you get. Spun asta doar pentru ca nu pot oferi garantie, ceea ce e si standard, de altfel, intr-o astfel de tranzactie. Stiti acum cel putin cat stiu si eu despre acest Mustang.

Atasez si cele doua rapoarte (InspectorAuto si CarVertical) – sunt aproape identice, dar se mai completeaza.

PRET FINAL

62.900 LEI (nu se aplica TVA, e pe persoana fizica).

Va rog, sa nu ma mai intrebati care e ultimul pret, ca acesta e – nu e nimic de negociat, am tinut cont de toate aspectele. Inclusiv de piata si oferte similare (care incep la peste 15k-16k, la mult mai multi KM). Nu mai obtin pe ea nici cat am dat eu pe ea, nici ceea ce am investit in ea, dar sunt ok cu asta, pentru ca a fost nebunia mea si mi-am facut super bucurii cu masina asta. Eu sunt multumit asa si am fost, pana acum, foarte happy cu Mustangul asta, la care visam de mic. Mi-am bifat visul, mi-am facut placerea, e momentul sa bucure pe altcineva. Totodata, m-am gandit foarte atent la un pret minim sub care nu cobor. Acesta e. 62.900 Lei. Sub aceasta suma, masina mai ramane la mine, sunt hotarat sa nu o vand cu mai putin.

Predarea se face cu dosar compelt si 2 chei. Plus tot ce am enumerate mai sus. Jante, faruri, cauciucuri, etc…

Cine e ferm hotarat sa o cumpere poate sa-mi scrie pe Facebook sau, pe email, la contact@em360.ro

Masina se poate vedea, daca exista intentie ferma de achizitie, ca altfel ne pierdem toti timpul, nu are nimeni timp de altceva. Facem si o tura, nu se pune problema ca cineva sa o cumpere fara un demodrive, o conduc si prezint si eu, o poate conduce, desigur, si viitorul proprietar. Dar numai daca vrea sa o si cumpere, in ideea in care ii place si i se confirma tot ce am scris mai sus. Altfel, n-avem timp de curiozitati si test drive la misto.

In cazul achizitiei, facem contract, se vireaza banii si se poate pleca cu masina imediat. E disponibila, as we speak! Spor la decis, iar daca o veti lua, sa va bucurati cu ea si de ea, cat mai mult timp si cel putin tot atat de tare ca mine!


JETSKI KAWASAKI din 2020 + PERIDOC

M-am decis sa ma despart de racheta mea de apa, e un JETSKI, stand-up de racing, dar care se comporta super bine si pentru leisure si cruiseing. Daca stii sa mergi pe stand-up. Daca nu, e momentul potrivit a inveti. De vanzare, asadar un jetski Kawasaki SX-R de 1500 cmc si 160 CP, SH.

Se da cu tot cu peridoc.

Motorul merge foarte bine, puterea e wow, dar de la apa sarata are mici defecte vizuale la stickere si prezinta si niste zgarieturi, dar fara afectiuni la structura. E cumparat in 2020, nou, uscat. Dar e MY2018. Livrat cu folie pe el si sigilat, lasat la apa prima data, pe Snagov, in vara lui 2020. M-am dat cu el si pe lacul Snagov, dar l-am dus in fiecare an si in Grecia, la mare (2020, 2021, 2022). E ingrijit, service-at si merge de rupe, dar are urme de la apa de mare pe caroserie. Cine vrea, poate sa-l recolanteze, pe mine nu m-a interesat si nici nu m-a deranjat.

Nu am avut accidente cu el, nu a fost lovit. Pentru ca pe valuri mari s-a intamplat o data sa ia putina apa (statea la gemandura/ancora, pe apa, nu in timpul exploatarii), motorul a fost o data desfacut si curatat complet, sub forma unei revizii profunde – nenecesare, in mod normal, la rulajul pe care il are, dar ca sa fie totul ok. I-am curatat si rezervorul atunci, cu respectiva ocazie, ca sa fim siguri. Faceam iesiri lungi cu el, pe mare, si nu e de joaca… nu vrei sa ai probleme pe mare, desi nu ieseam singur niciodata (ceea ce va recomand cu putere si voua: nu iesiti singuri, pe mare, cu un stand-up).

Fiind model de racing, fara afisaj, nu stiu exact, cu precizie, cate ore de functionare are, dar estimez undeva intre 40h-60h de functionare.

De asemenea, vine cu un peridoc JetLoader Junior 10. Kawasaki-ul e pe persoana fizica. Peridocul e pe persoana juridica. Le dau impreuna. Peridocul are nevoie de ITP, i-a expirat.

Initial ma gandeam la un pret mai mare, pentru ambele. Sunt realist din fire si mi-am redus asteptarile pentru ca nu e usor sa gasesti un pasionat care sa se dea cu bestia asta. Ma despart cu parere de rau de jetski-ul acesta, l-am vanat mult pana l-am gasit, sunt destul de rare. Dar nu mai am timp de el, asa cum ar trebui, si e pacat sa stea.

Pret pachet: 6.595 EURO (JET SKI + PERIDOC)

Pret Jet Ski Kawasaki: 6.000 Euro (pf)

Pret Jet Loader peridoc: 500 + TVA = 595 Euro

Jetskiu-l e la Snagov, acum pe uscat, se poate vedea, daca exista intentie ferma de achizitie. Se poate asigura revizia anuala si pregatirea de vara (oricarui jetski trebuie sa ii faci revizia/pregatirea de vara, anual, inainte de lasarea la apa). Daca ramaneti cu el pe Snagov, va aloc si 1h pentru training. Recomand pe langa echipamentul de protectie si vesta, sa purtati si casca. Ajunge la 100kmh in vreo 3 secunde. Viteza maxima variaza in funtie de greutatea pilotului si conditiile de apa, intre 105 si 115 kmh. Dar, asa cum spuneam, nu are instrumentar. 😊

ATENTIE: Necesita permis de condus ambarcatiuni cu motor, ca orice alt jetski sau ambarcatiune de peste 25CP.

Cine e ferm hotarat sa le cumpere (se daud oar impreuna) poate sa-mi scrie pe Facebook sau, pe email, la contact@em360.ro

In cazul achizitiei, facem contract, se vireaza banii si se poate lua imediat. Setul e disponibil, as we speak!

Răspunderea pentru întregul conținut și toate analizele, ideile și opiniile exprimate, în integralitatea lor, în articolele publicate pe platforma em360.ro revin în exclusivitate autorilor semnatari și nu implică platforma em360, ONG Big Dream Media, sau SC PhotoMedia Em360 Srl în niciun fel.
Share.

Comentariul tau