fbpx

În ediția Neatza din 16 noiembrie, Adrian Măniuțiu s-a îndreptat către cei ambițioși, care vor să-și deschidă un business, cu câteva sfaturi.

În primul rând, este vorba despre atitudine: ești nemulțumit, înverșunat, frustrat, cârcotaș sau ești pozitiv, constructiv, generos, consecvent? A folosit Adrian Măniuțiu metafora celor doi lupi, pe care vă lăsăm să o descoperiți în înregistrare.

Dar, începuturile nu țin doar de atitudine, ci și de câteva aspecte concrete, pe care trebuie să ți le lămurești de la început. Listă de întrebări pentru cine vrea să reușească:  

De ce vrei să-ți faci firmă?

Cum succesul financiar poate apărea mai greu, este bine să ții cont că va trebui să ai o motivație puternică, mai ales având în vedere că va fi nevoie să te lași pe ultimul loc în numeroase aspecte.

Există o piață pentru ce vreau eu să fac?

Firma trebuie să rezolve o problemă, nu să îndeplinească o dorință. Printre domeniile în boom în următorii ani se numără sănătatea, bunăstarea (inclusiv produse de lux), relații interumane (inclusiv aplicații).

Îmi cunosc competiția?

Research-ul este baza succesului. Asigură-ți accesul la analize și ține cont și de faptul că oamenii cumpără urmărindu-și emoțiile și justificând post factum prin logică.

Cum mă diferențiez de alții?

Menționăm doar atât: un produs mai slab cu marketing bun poate să depășească un produs bun, lipsit de marketing. De asemenea, vezi în înregistrare de ce să NU te diferențiezi prin preț.

Am echipă?

Delegarea este cheia, mai ales că nu poți să te pricepi la toate. (Nu, nici să nu te gândești să fii genul ăla! 😊)

Cum mă finanțez?

Contabilitatea trebuie înțeleasă, trebuie să cunoști câțiva termeni: raport contabil, balanță, bilanț contabil, cashflow. O afacere înseamnă bani, până la urmă.

În final, cele 7 motive principale pentru care un startup eșuează:

Detalii, ca întotdeauna, în înregistrare.

Răspunderea pentru întregul conținut și toate analizele, ideile și opiniile exprimate, în integralitatea lor, în articolele publicate pe platforma em360.ro revin în exclusivitate autorilor semnatari și nu implică platforma em360, ONG Big Dream Media, sau SC PhotoMedia Em360 Srl în niciun fel.
Share.

Comentariul tau