Un drum făcut în weekend pînă aproape de Brașov mi-a reaprins întrebările pe care mi le-am pus de fiecare dată cînd am trecut prin zonă. Sînt întrebări puține și sîcîitor de plictisitoare, așa că vă puteți opri aici din citit.

Dacă nu v-ați oprit, o să vă spun prima întrebare sîcîitor de plictisitoare: știți de ce se blochează traficul în fiecare duminică între Predeal și Sinaia? Din cauza unei intersecții și a unei treceri de pietoni din Bușteni. Dacă blocajul revine la Sinaia, asta se întîmplă din cauza intrării pe centură. (o pasarelă pietonală în locul trecerii de pietoni ar rezolva măcar jumătate din problemă)

A doua întrebare: de ce nu s-a gîndit nimeni (dintre cei care se ocupă cu drumurile țării) să adauge la drumul rapid de Comarnic spre Ploiești cîte o bandă de siguranță pe fiecare sens, pentru a putea crește viteza pe acel segment? Adăugarea benzilor de siguranță nu ar transforma drumul în autostradă, însă administratorii ar putea crește limita la 110 sau 120 de km/h. E un drum pe care oricum o mare parte dintre șoferi merg peste viteza legală.

A treia întrebare: dacă nu au bani pentru lucrări complexe de infrastructură, atunci de ce nu fac cei de la CNADNR cîteva sensuri giratorii pe tronsonul dintre Comarnic și centura Ploieștiului la cele cîteva intersecții, pentru a-i ajuta pe șoferii care sînt nevoiți să traverseze drumul? Pe centura Ploieștiuli, această soluție funcționează cu mare succes.

A patra și ultima: de ce nu construiește nimeni mai multe pasarele pe zona de după Ploiești, acolo unde DN 1 desparte comunități întregi printr-o linie adesea mortală. Am văzut mai mulți localnici care intră într-un joc absurd cu soarta încercînd să traverseze drumul ca să meargă la vecini sau la magazin, după de-ale gurii.

copyright em360

Întrebările mele sînt mai degrabă retorice. Specialiștii – dacă va fi vreunul care să le citească – vor rîde superior și își vor continua activitățile presante, pentru binele întregii Românii. Cu toate astea, eu cred că răspunsurile și soluțiile mai ales pot fi simple și cu costuri mici, foarte mici. Trebuie doar asumate și aplicate.

 

Share.

Autor

Head of News

Comentariul tau

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.