Astăzi voi încerca să vă dau cîteva sfaturi pe care eu le consider folositoare pentru oricine vrea să creeze o companie de succes. Dar ce e succesul în afaceri? Pe scurt, înseamnă să reușești să vinzi produsul tău în ciuda competiției presante. Cum veți face asta? M-am documentat și iată sfaturile: construiți un brand! Imaginați-vă că intrați pe o piață cu 100 de competitori care fac, cu toții, același lucru și care abordează afacerile la fel. Ce șanse de succes aveți dacă faceți exact același lucru cu cei 100? Nici una. Ce se va întîmpla dacă veți aborda afacerea altfel? Veți ieși în evidență. Iar treaba asta nu poate decît să vă crească șansele de a avea succes.

Pentru a face lucrurile altfel există cîteva reguli de aur. Probabil că le-ați mai auzit, poate că le respectați deja. Oricum ar fi, merită să vi le amintiți de fiecare dată cînd sînteți în impas.

Regula numărul unu: Există un singur șef, iar acela e clientul. Cum altfel ar putea ajunge clienții dumneavoastră să vă iubească? Un al doilea sfat: gîndiți-vă că oamenii își doresc companii care să creadă într-o idee care depășește maximizarea profitului. Deci, care e adevăratul motiv pentru care faceți afaceri? De ce ați ales designul și nu prelucrarea prin așchiere, sau de ce ați ales exploatarea gazelor naturale și nu producția de cărămizi?

Oferiți ceva în plus, ceva gratuit. Am întîlnit companii în care aceasta era o valoare asumată de toți angajații. Ei spuneau așa: oferă mai mult decît ai promis. Atunci clientul va fi plăcut surprins, iar data viitoare va apela tot la firma ta.

Promovați-vă afacerea! Cînd sînteți într-o perioadă economică bună, cînd afacerile merg, găsiți întotdeauna bugetele necesare pentru a vă face cunoscut bussinesul. Dar ce se întîmplă cînd afacerea nu merge, cînd nu aveți destui bani? Specialiștii spun că atunci TREBUIE să vă faceți reclamă, pentru că altfel vă veți pierde în marea masă a produselor de care consumatorii au nevoie, dar pe care nu le cunoaște nimeni.

Ultimul sfat e legat de tehnologie, de epoca în care trăim: pînă de curînd, orice om de vînzări serios v-ar fi spus că e de ajuns să faceți comerț electronic. Doar că lucrurile au evoluat incredibil de repede, iar acum e absolută nevoie să aveți în vedere comerțul mobil. Care e diferența? E-comerț, comerțul electronic, se referă la toate vînzările și cumpărăturile pe internet. Comerțul mobil face un pas mai departe: toate aceste cumpărături se fac direct cu ajutorul telefonului mobil. Ceea ce înseamnă că siteul dumneavostră permite cumpărarea unor produse fie încărcînd factura de telefonie, fie plătind cu un telefon ce a fost inițial legat la cartea de credit printr-o aplicație.

Acestea sunt sfaturile de azi. În rezumat arată așa:

  1. Construiți un brand! Ieșiți din rîndul competitorilor.
  2. Singurul șef e clientul.
  3. Stabiliți valoarea în care credeți, cea de dincolo de maximizarea profitului.
  4. Oferiți ceva în plus.
  5. Promovați-vă afacerea, indiferent de perioada economică prin care treceți.
  6. Și nu uitați în ce epocă trăim – cea în care oamenii sînt mai tot timpul în mișcare și în care vor să aibă totul la îndemînă – inclusiv posibilitatea de a vă cumpăra produsul direct de pe telefonul mobil.

www.economielaminut.ro & www.EM360.ro

facebook.com/EconomieLaMinut

Share.

Autor

Echipa editorială a portalului Economy & More / EM360 cu Adi Maniutiu

Comentariul tau

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.