fbpx

Dragoș Petrescu a vorbit la podcastul realizat de Dragoș Anastasiu, fondatorul Eurolines și AdWise, despre filosofia sa de business. Business angel și fondator al City Grill, antreprenorul a amintit câteva dintre lecțiile pe care le-a învățat de-a lungul timpului, oferind în același timp și o serie de sfaturi. Astfel, Dragoș Petrescu a demonstrat cât de importantă este diversificarea portofoliului de business și a explicat cum își alege domeniile în care investește. Acum, antreprenorul are în plan extinderea businessului din domeniul hotelier și își propune noi investiții în energia verde.

“Când mă uit la businessurile mele mai mici, am plecat de la niște tarabe și niște chioșcuri, nu visam, nu aveam niciun plan să ajung la restaurante, dar am luat oportunități diverse. De ce? Businessurile mici, chiar și cele de succes, au o perioadă limitată de relevanță și bunăstare, înflorire. La un moment dat, modelul respectiv poate să apună, să intre într-o zonă de platou sau chiar să coboare. Atunci ce faci cu spiritul tău antreprenorial, cum îți continui  tu viața de antreprenor, cum reușești să generezi plusvaloare în continuare? Ei bine, întotdeauna să fii open-mind, să fii deschis, să vezi alte idei care ar putea să fie mai de succes decât cea pe care o ai! Așa că diversificarea este importantă și pentru companiile mici, și pentru companiile mari”, a arătat Dragoș Petrescu.

Chestionat de Dragoș Anastasiu, fondatorul City Grill a explicat avantajele unui instrument de business puțin folosit în România: Board of Advisors. Dragoș Petrescu a recunoscut că i-a luat mult timp să poată folosi acest concept la adevăratul lui potențial, dar acum îl recomandă tuturor.

“Board of Advisors este un mecanism foarte important de feedback, adică locul în care să-ți testezi relevanța în piață și relevanța ideilor pe care le ai, fie de diversificare, fie de transformare a organizației pe care o ai. Să fim oneștii, principiul lui Darwin este super valid în orice perioadă a existenței noastre. Nu animalul puternic și nu cel inteligent rezistă, ci cel care este capabil să se transforme în funcție de condițiile de mediu, și asta este valabil în orice afacere. Dacă nu te schibi, ești irelevant. Irelevant ce înseamnă? Scad vânzările, scade profitabilitatea, se pierde. Vedem nenumărate afaceri, internaționale sau locale, de care n-a mai auzit nimeni astăzi. Ei bine, acest Board of Advisors, pentru un antreprenor este critic, pentru că un antreprenor nu trebuie să dea socoteală nimănui. De  obicei este acționar majoritar sau unic, de obicei a luat deciziile singur atunci când a pornit startup-ul lui, se bazează numai pe sfatul celor pe care i-a angajat  sau îi are în echipa de comandă. Deci este un antreprenor inteligent, cu idei bune, dar care nu are altă opinie. Și atunci vine acest mecanism, pe care l-au inventat americanii”, a spus Dragoș Petrescu.

Fondatorul City Grill a mai vorbit și despre cum eșecurile se pot dovedi de mare ajutor în drumul spre succes.

“Eșecurile sunt dureroase, dar foarte utile în creșterea ta ca personalitate. În primul rând înveți că modestia e foarte bună și că nu întotdeauna ai dreptate, și de multe ori greșești, și e bine să te uiți în stânga, în dreapta, să întrebi, nu e bine să stai. Pe de o parte te învață să fii modest, pe de altă parte își dă o experiență, îți antrenează niște mușchi. Îmi place expresia asta: mușchiul eșecului e bine să fie antrenat! Pentru că poți să reziști psihic atunci când pierzi. Ei bine, e un antrenament psihologic și de know-how foarte important”, a mai explicat Dragoș Petrescu.

Mai multe sfaturi inedite și lecții de business puteți găsi urmărind „ÎN ARENĂ!”, podcast despre antreprenoriat realizat de Dragoș Anastasiu și clusterul de consultanță, servicii suport și training pentru companii antreprenoriale mici și mijlocii AdWise:

Share.
EM360

Echipa editorială a portalului Economy & More / EM360 cu Adi Maniutiu

Comentariul tau